Tuesday, January 20, 2015

Perbezaan CPC, CPUV dan BLOGBUSTER

Assalamualaikum

              hai..seperti yang dijanjikan semalam untuk share kat korang income aku..sebenarnye, aku bukanlah pakar dalam bidang ni just nak share la kat korang sikit apa yang aku tahu dan apa yang aku dapat.. bagi iklan-iklan nuffnang, bergantung korang punyer viewer, blogger and trafik blog.. 

 CPC - cost per click, ikutkan agak payah juga nak buat coz nk tunggu org klik iklan kita tuh.. asalkan korang rajin terjah blogger lain punyer iklan pasti dorang pon terjah korang punyer iklan.. aku kadang2 xdapat terjah sebab aku BW guna phone.. Alhamdulillah CPC ni membantu aku jgak jana income..


untuk CPUV - Cost per unit visited, cukupla payah bagi aku nak dapat income sebab berdasarkan unit visited, kalo view ok la jgak..huhu..  kalau tang ni, korang kenalah sentiasa blogwalking, jgn malas macam aku taw, aku rajin BW bila aku lepak CC jer..Almaklumlah, pakai data tenet yang terhad :( tu yang aku pon sangat terhad untuk BW ni..


haa..yang ni paling best.. BLOGBUSTER kempen, bukan selalu ade maybe setahun 2 or 3 kali.. tak tahulah.. join pon baru sekali! hehe yang ni pon memang kene rajinkan blogwalking untuk para blogger tengok korang punyer video hasil ciptaan korang tuh.. tapi sayang, mase kempen ni berlangsung aku xdapat nak BW sangat disebabkan tengah Final Exam! Harap-harap, lepas ni kalo ade kempen..jangan la masa aku tengah Final Exam~

*haa..cmne? Byk beza kan dgn cpc n cpuv, so lepas ni leh la join kalau ade lagi.. Try challenge sis yumida punya income blogbuster*

Terima kasih yang sudi singgah dan tgk video blogbusyer tuh ^^… Aku share ni bukan sebab nak menunjuk, tapi just nak share kat newbie2 blogger cam aku ni yang baru nak berjinak dalam dunia blogging dengan Nuffnang.. Ade jugak aku join pengiklan lain.. nanti aku share jgak perbezaan pengiklan lain dengan Nuffnang.. ok bye..



3 comments:

  1. selama ni tahu ada cpc and cpuv aje.. baru tahu ada blockbuster.. bleh Cik Yana share mcm mane nak join yang tu ? hehehe.. cpuv pun semput semput hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang tuh kena tunggu email atau leh tgok kat nuffnang sendiri.. Klo dpt, kite leh la proceed nk bt video tuk join..

      Delete
  2. Pergh terbaik. Aku xtau nak buat video camne. Huhu

    ReplyDelete