Monday, January 26, 2015

Buat Passport


Alhamdulillah..da tamat GA aku malam td... Sori, sejak akhir2 ni xdapat nak BW sangat coz bizi buat preparation nak ke langkawi + hatyai.. Hatyai, last min plan, so aku mcm blur2 camne nk grk dari langkawi ke hatyai.. Da mcm2 survey, harap2 aku berjaya la sampai ke hatyai tuh..

Semalam mmg 1st time aku buat pasport kat UTC..harga da murah kan, rm200 utk 5tahun.. Mula2 pg kat UTC KL, puduraya hari sbtu.. Excited konon, make up bagai.. Smpai kat UTC kol 3, alih2 dapat taw no giliran da smpai limit! Frust aku, tutup kol 10mlm, knpe nombor giliran da habis?!  Lps xdpt bt paspot tuh, aku pg la jln2 kt jln TAR..plan nak pergi utc tu esok pg, tp disebabkan kepenatan yg amat so trlajak tdo la.. Hmmm..

Esoknyer, semalam la kirenyer..aku pergi la kat UTC keramat plak dlm pkl 5, aku g lmbt sebab ade 2 majlis kahwin.. Aku dpt taw yg UTC sini xramai sgt, tp risau gak la aku kalo no giliran abes lagi sebab bila smpai jer ramai org.. Tp lega, aku dapat no giliran.. Hehe..

Cpt plak proses imegresen kat sini..xde la lme aku tunggu..lps amek gmbar utk paspot, pastu g kaunter utk bayar, tunggu 1 jam utk siap n amek paspot tuh.. Tgok tmpat, ade yg smpai 2jam.. Ade gak yg berjam-jam..nsebla kan.. Huhu..mybe sebab UTC keramat ni baru lagi, tu yg xramai org tahu..

Taadaaa..da siap dah pasport aku.. Asik dok belek jer la pasport ni, 1st time tgok pasport sendiri, tu yg agak jakun/batak..haha


Hoyeh2..xsabar nak bercuti! Esok aku akan umumkan pemenang GA.. So Good Luck yer, thx sudi join ^^



5 comments:

  1. waaa best best gi Hatyaiii... kalau nak jenjalan gi sana better jangan bawak kenderaan... naik je van atau public transport... tapi u tak plan nak bawak keta ke sana kan?? nice place to visit...

    salam kenal dan salam singgah

    ReplyDelete
  2. Bestnya pegi Hatyai.... Nak ikootttt.. Psl passport tu, boleh buat RM100 utk 2 tahun kan? Pnah ada passport sebelum ni. Tapi dah expired. Nak kena renew tu. Nak gi jejalan jugak. :)

    ReplyDelete
  3. Wah last minute plan nak g hatyai? Pergi dgn family ke kawan? Syok r jalan2. Hehe. Selamat pegi dan selamat pulang :)

    ReplyDelete
  4. Selamat bercuti yana, maybe skrg yana dh ada d langkawi kan. Masuk hatyai jgk wahhh menarik. Klau nk pegi buat passport harus awal pagi jika x mmg no giliran habis coz ada limited

    ReplyDelete
  5. Jangan lupa share percutian Yana yer ^-^

    ReplyDelete