Saturday, May 28, 2011

pengkritik~

assalammualaikum..

hai reader..hari ni yana nak citer pasal pengkritik..biler kiter tengok setiap rancangan realiti mesti ade pengkritik samada pengkritik tetap ataupun pengkritik jemputan!

mentor



akademi fantasia



maharaja lawak



showdown





banyak lagi lar rancangan realiti yg memerlukan pengkritik/juri..sebenarnye yana bukan nak cerita pasal dorang neh tapi yana nak cerite tentang pengkritik yang berada di sekililing kite..korang x perasan ker korang ade pengkritik tetap?

yana pon ade gak pengkritik tetap bukan jemputan taw! cam yana punyer pengkritik neh memang tak dilantik pon dye akan kritik jer memanjang.. senang kater ade jer yang x puas hati pada matanyer.. eh? yana bukan kutuk dia lar, yana cume kagum jer ngan dye..biler kte tgok, org yg pndai kritik neh secare otomatik dye mmg pndai berkate-kate! thats sound good what??  tol tak?


alaaa..macam korg xde pengkritik plak, mesti ade jugak! klo bukan kawan mesti mak ker, abg ker, adik ker.. korang tengok jer gerak geri dorang, biler dorang tonton sesuatu cerita mesti jer ade benda nak komen atau x puas ati..haaa, kan..ade tu! korang pon turut same ikut kritik sekali kaann..haha


sebenarnye klo kiter ikut same kritik, maknenyer kiter same kepale dengan org tersebut! *amboi..ske naa kritik2 neh* haaa..pe kater korang g survey pengkritik tetap korang, yana da jumpe pengkritik tetap yana..
neh lar dye..TAADAAAA!!



yana da kawan dengan dye 5 tahun.. kepale pon lbh kurang same, nak kater gduh, tacing, ktuk same ktuk sume ade lar..tp kitowang tak de lar nak tarik muke kan KB..haha..pe lagi, folo lar KB neh..mcm2 cter dye ade *pengkritik hebat* yana xpandai nak kritik org *yela tu* so kebanyakkan entry yana kurg besh kaaannn!




9 comments:

  1. kutttuukkk aku yee... grr~~
    mekasih la tang puji pandai berkata-kata tu~ keturunan jugak.. heheh

    ReplyDelete
  2. kritikan membawa kita ke arah yang lebih positif dan baik atau sebaliknya...bergantung kepada keikhlasan si pengkritik.

    ReplyDelete
  3. yup..btul tu~~ kritikan yana smemg nyer ke arh +ve *poyo sat* haha :D

    ReplyDelete
  4. hahaha

    tak semestinya pandai kritik tu entri dia best.

    tak semestinya kena pandai berkata-kata untuk mengkritik.

    yang penting, setiap medium adalah berguna untuk mengkritik.

    sama ada tindakan, atau penulisan.

    hehe.

    kadang-kadang orang kata nak matang dalam penulisan, kita kene banyak membaca dan analisis.

    mungkin bakat, kadang2. hehe

    sori membebel panjang.

    haa, jom join segmen keroro.

    mudah je :)

    thanks!

    ReplyDelete
  5. hehe..pjgnyer statement, mmg pndai bkte2 la neh~~ btw thx u n nice ur statement.. :D

    ReplyDelete
  6. kiter nak jd p'kritik cik bungaitucantik jugak la..hehhe

    ReplyDelete