Monday, February 9, 2015

Trip to Langkawi ---> Hatyai Part 2


Alhamdulillah sampai sudah.. Haruslah amek gambar terlebih dulu..hehe.. Nme pon 1st time, member aku yg lagi dua orang tuh lmbat plak turun..kalau x, sempat jgak amek gambar berempat.. staff da dok prit prit kat kami suh blah.. Hehe..








Kat langkawi aku dah book siap2 homestay dan kerete avanza utk 3hari 2mlm dgn harga rm500.. Tapi korang jgn risau, kat sana nanti ramai jer offer pakej.. Tp better korang byk buat survey, tkot kena tipu nanti.. Klo korang ramai, better amek homestay.. aku dapat mesej yg owner tuh yg dia dah tinggalkan kereta kat kawasan parking..

Hmmm..Aku jd mangsa untuk jadi pemandu pelancong, yang pro2 driver sume dah duk belakang.. Ceh, ade insiden jgak la mse aku bwak krte tuh, yela bwk kerete je pandai, bab parking, reverse sume fail..huhu

Ingatkan nk mkn dlu sebab perut da lapar sgt, tapi kena tunggu dlu sbb kne amek kwn kat jeti kuah.. Map langkawi nsb baik ade org yg ofer2 tu bagi.. So senang la tgok jln..xdela sush sgt jln lgkawi.. Haha..poyo sgt! Da amek kwn aku tuh, kitorg trus check in homestay.. Not bad, ade astro lg! lpe nak amek gmbr..

Mmg plan, hari 1st smpai kitorang trus pg ke dataran helang..prut yg lapaq terpaksa diabaikan dlu sebab dah pkul 6..kunk da gelap, helang da blk sarang..hehe..






Da selesai sesi bergambar, kitorg p la makan kat kdai dekat2 situ jgak.. Byk kedai makan kat kwsan pekan kuah ni..Alhamdulillah, da mkn tapi terase lapaq lagi..hehe.. So aku bgkus la laksa utk mlm nt.. Nampak tak.. Hehe

Xtaw ape plan lepas tuh sebenarnye, tp merayap jela naik krte, singgah mall usha harga coklat.. Boleh tahan jugak ye hrga2 coklat ni.. Klo kat KL xpernah pon nk pndg coklat2 ni sebab mahal, so xpasti harga standard bagi setiap coklat.. Alahai



9 comments:

  1. Seronoknya! Akak pun plan nak ke Langkawi hujung tahun ni :)
    Baca experience Yana dululah,..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah yeke..langkawi mmg best! Lagi2 island hoping..

      Delete
    2. Wah yeke..langkawi mmg best! Lagi2 island hoping..

      Delete
  2. Zumal dah terima keychain Yana dari Langkawi tu, jam 8.00 besok zumal review. Thanks yer Yana ^-^

    ReplyDelete
  3. Murah gak la tu homestay siap kete rm500.

    ReplyDelete
  4. pegi langkawi mesti ingat HIG :-)

    ReplyDelete